lovina Beach Bali - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu lovina Beach Bali - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu

lovina Beach Bali

Door: Fons en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Fons en Mieke

05 Juli 2024 | Indonesië, Bromo

Gisteren konden we nog niet echt wat zien van Bali omdat het al donker was toen we aankwamen. Maar vandaag hebben we alles goed kunnen zien. Java was al meer toeristisch dan Sumatra, maar Bali is nog veel meer op het toerisme aangepast. Je merkt dat aan heel veel dingen, maar wat vooral opvalt is dat hun huizen en tuinen meer versierd zijn. Bijna elke tuin heeft wel beelden of een kapelletje staan en vaak is de tuin afgeschermd met een fraai hekwerk.

We merken wel dat de vakantie langzaamaan op een einde loopt. Het tempo van iedereen gaat wat omlaag. Nu zitten we ook wel in een heel mooi hotel met allemaal een huisjes gelegen aan een wandelpad met mooie bloeiende planten. Dit wandelpad loopt van de receptie bij de ingang tot aan het restaurant met het daarachter liggende zwembad en toegang tot het (lava)strand. We zitten zelf op de eerste etage en daarom hebben we aan de ene kant uitzicht op een rijstveld en aan de andere kant hebben we een balkon met uitzicht op het wandelpad. Er zijn volop bloeiende struiken langs ons balkon en de vogeltjes vliegen af en aan, we hebben vooral veel parelvinken gespot en nog een aantal andere vogeltjes waarvan we de naam niet kennen.

Vanochtend zijn we naar het stadje Singaraja waar we de lokale markt hebben bezocht en de haven. Bij de haven zagen we een aantal vissers, die probeerden om vis te vangen voor de restaurants. Helaas waren de wormen op en konden we niet zien dat ze ook echt een vis hebben gevangen. Hierna gingen we terug naar het hotel om te lunchen en daarna lekker te relaxen. Ook bij ons gaat het tempo nu omlaag.

Vanavond gingen we om 19 uur naar een restaurant waar Balinese danseressen optraden. We hebben genoten van een geweldige avond met goede dans, lekker eten en drinken.

• 05 Juli 2024 - 17:11

Ben: