Bali -Ubud en Sport - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu Bali -Ubud en Sport - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu

Bali -Ubud en Sport

Door: Fons en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Fons en Mieke

07 Juli 2024 | Indonesië, Ubud

Het is alweer tijd om afscheid te nemen van Lovina Beach. We vertrekken om 9 uur richting Ubud. Dit is een stad in het midden van Bali en is echt een toeristische plaats met veel kunstenaars. Onderweg maken we nog een paar tussenstops, de eerste bij de Gitgit watervallen en de tweede stop is bij de Pura Ulun Danu Bratan tempel. Dit is een behoorlijke commerciële stop. Hierna rijden we snel door naar ons hotel in Ubud, maar we komen in een verschrikkelijke file terecht. Hierdoor waren we pas rond 4 uur in het hotel, we hebben de lunch maar laten zitten.

Om 19 uur hebben we met een groep van 8 afgesproken om in een restaurant een Balinese rijsttafel te eten, dat hadden we nog niet gehad. Hierna gaan we snel terug naar het hotel om te slapen, want we hebben om 2 uur afgesproken om met een groep in een café te gaan kijken naar Nederland-Turkije. Je moet immers wel een beetje bij blijven. Dit café heeft een Nederlandse eigenaar Herman, en de menukaart van de barhapjes kan je rustig Nederlands noemen, Patatje oorlog, frikandel speciaal etc.

Na de winst van Nederland snel terug naar het hotel (500m) om nog even een paar uurtjes te slapen.

Om 9 uur vertrekken we voor een wandeling van 4.4km door Ubud, we gaan eerst naar het Sacred Monkey Forest Sanctuary. Dit is eigenlijk een oud tempelcomplex dat inmiddels volledig is overgenomen door de apen, een leuke combinatie.

Vervolgens lopen we naar het Agung Rai Museum of Art, hier zien we prachtige mix van oudere en moderne kunst van Bali. Wij hebben genoten van dit museum, het is kunst die je in Nederland niet veel tegenkomt en zeker niet van deze kwaliteit.

Omdat het erg warm is hier kiezen we ervoor om nu even een taxi naar het volgende punt van onze wandeling te nemen, liever een taxi dan 1.7km wandelen. Lijkt lui, maar zoals eerder aangegeven is en in Indonesië niet zo ingericht op voetgangers en de warmte helpt ook niet mee.

We stappen uit bij het Paleis van Ubud, dit wordt nog bewoond door lokale Royals (leden van de koninklijke familie). We mogen erg weinig zien, misschien omdat het zondag is.

Inmiddels is het tijd om wat te eten. Na de lunch gaan we naar de tempel Pura Taman Saraswati. Hier moesten we traditionele kleding aantrekken ( Sharon, een jasje en een haarband, echt niet ons ding. Maar de tempel was wel mooi met een fraaie vijverpartij in het midden.

Hierna gingen we weer naar een kunstmuseum, museum Puri Lukisan. Hier worden allerlei vormen van Balinese kunst getoond, indrukwekkend, maar wij vonden het eerste kunstmuseum stukken mooier.

Hierna vonden wij het wel genoeg voor vandaag. Onderweg hebben we namelijk nog kaartjes gekocht voor een Balinese dansvoorstelling vanavond om 19:30, de voorstelling duurt 1,5 uur. Vorige week was een beperkt aantal danseressen en vanavond hopen we wat meer dansers te zien. En daarna hebben we met een aantal groepsleden afgesproken in het café van Herman waar we de afgelopen nacht de voetbalwedstrijd hebben gekeken om vanavond daar de Formule 1 race te kijken om 22:00u.

Morgenochtend vertrekken wij om 10 uur richting Lombok, onze laatste bestemming van deze reis.

• 07 Juli 2024 - 13:02

Marijke:

Jullie hebben weer veel gezien en mooie kunst zo te lezen. Hopelijk was het een mooie dansvoorstelling.

• 07 Juli 2024 - 17:22

Gert-Jan:

Klinkt weer goed Mieke; leuke update! Veel plezier op Lombok[e-1f973]

• 07 Juli 2024 - 21:36

Lucy:

Geweldig dat je wat Nederlandse sport in een Nederlands café kunt kijken met Nederlandse hap.

Goede reis morgen