Malang en Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu Malang en Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Fons en Mieke - WaarBenJij.nu

Malang en Bromo vulkaan

Door: Fons en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Fons en Mieke

03 Juli 2024 | Indonesië, Bromo

Nog even over Mata Hari :

De gids liet ons een reliëf zien van een vrouw met haar lichaam en armen in een bepaalde houding en dat beeld herken ik ook wel van foto's van Mata Hari. En die houding zal ook wel een bepaalde naam hebben, maar de gids beweerde heel stellig dat daar Mata Hari werd afgebeeld en dat is natuurlijk niet waar. Maar de beeltenis lijkt heel veel op Mata Hari en de houding kan heel goed het oog van de dageraad betekenen. Wij zijn niet zo goed thuis in het hindoeïsme.

Gisteren zijn wij naar Malang gereisd. Dit is een kleine stad in Oost-Java. Er valt hier niet veel te beleven en is ook meer als tussenstop bedoeld richting de Bromo Vulkaan. Wij hebben heel lekker gegeten in een restaurant dat als specialisatie de Vietnamese en Thaïse keuken had. Maar dit restaurant was ook een museum met de meest prachtige kunstvoorwerpen, schilderijen en beelden. Wij hebben een bijzondere rondleiding gehad voor het eten. En ook bijzonder was dat wij dit diner cadeau hebben gekregen van Djoser. Dit was voor Djoser een uitprobeersel of zij dit in de toekomst op gingen nemen in de reis. En volgens ons moeten zij dit absoluut doen.

Vandaag zijn wij doorgereden naar de plaats Bromo en we kwamen hier al voor de lunch aan. Na de lunch gingen we wandelen naar de Bromo Vulkaan en deze hebben we ook beklommen tot de top. De Bromo Vulkaan is een nog actieve vulkaan die borrelt maar sinds 2006 niet meet tot een uitbarsting is gekomen.

Zoals gebruikelijk gaf de lava een zwavelgeur ( rottende eieren) waar je niet te lang in moest blijven staan. De wandeling viel erg mee en de meesten wisten de top te halen.

Vannacht worden we al om 2 uur gewekt en dan gaan we jeeps opnieuw naar de bromo vulkaan om daar de zonsopgang te bekijken. En daarna gaan we richting Bali. Er is ook nog een tijdsverschil van 1 uur in Bali en naar verwachting komen we daar om 19 uur aan. Vermoedelijk hebben we dan geen tijd meer om een verslag te schrijven. Dat weten jullie dan alvast.

• 03 Juli 2024 - 15:38

Lucy:

Die zonsopkomst is absoluut de moeite waard.

• 03 Juli 2024 - 15:38

Lucy:

Die zonsopkomst is absoluut de moeite waard. Dus op tijd slapen.

• 03 Juli 2024 - 17:37

Marijke:

Heel apart om bij de vulkaan de zonsopgang te zien. Wordt heel heel vroeg opstaan dus, maar zoiets maak je niet veel mee. Geniet er maar van

• 03 Juli 2024 - 18:16

Mariette:

[e-1f60e] prachtige reis

• 04 Juli 2024 - 13:02

Hilda:

Een echte vulkaan, liefst ietwat borrelende, maar natuurlijk niet al te heet....staat nog op mijn verlanglijstje.

Hoop dat de zonsopgang mooi was.